Sitting lonely in his spot!

L1007734

عاصي، يجلس في عزلته المظلمة.

بينما أقوم بجولتي هذه الأيام بدراجتى الهوائية ماركة “جاينت” في شوارع السالمية القديمة أحمل على ظهري بمجازفة كاميرتي لايكا، رأيته يجلس في حوش البناية وحيدا، يجلس بصمت وليس أمامه سوى شارع مظلم من شوارع السالمية بمبانيه القديمة، كانت تقف فيه في تلك اللحظة شاحنة جمع القمامة تفرغ حاويات القمامة لهذه البناية والبنايات المحيطة بها. لم أتمالك إلا أن أقف وأستأذنه لأصوره بورتريه بحالته تلك التي يجلس بها.. فكما أقول دائماً أنا تستهويني الحالة البشرية في أوضاعها المختلفة، لذا لم أكن لأطوف هذا المشهد.

وافق.

 التقطت له كم صورة من عدة زوايا، بعضها أجمل وأوقع في معانيها من هذه التي اخترتها هنا، لكنني أثرت أن أشارككم هنا بهذه الصورة لأنها بالضبط الهيئة التي رأيته بها وأنا أمر مسرعا ولفتت انتباهي.

عاصي من الأحواز (بالفارسية تنطق أهواز) وهي تقع في شمال غرب إيران، يعيش في الكويت منذ ٣٠ عاما.

Asi, sitting lonely in his spot.

While I was riding my Giant bike with my new dangerous habit of taking my LeicaM on my back, I saw him sitting lonely in the front yard of an old building, just sitting and watching the street in front of him which was dark and there was the garbage truck cleaning the garbage containers of the street. I couldn’t resist of stop and asking him for a portrait.

He accepted.

So I took many portraits for him, some were better than this one, but the reason I am sharing this with you is that how I saw him in the beginning.

Asi originally from Ahwaz, and it’s located in the north west of Iran. He has been living in Kuwait for the last 30 years.

L1007739

2 comments

  1. Altafkw

    beautiful captured portrait!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: